ردپای آمازون در استارتاپ اینترنت اشیا تِرَکِر

استارتاپ,یادداشت

اخیرا زمزمه آمازون زیاد شده و چپ و راست شنیده میشه که سرمایه گذاری میکنه. اینفوگرافی امپراطوری آمازون-جف بزوس هم که چند روز پیش منتشر شد نیز مزید بر علت شد. اما یه نکته عجیب که حدود ۲ هفته پیش اتفاق افتاد اینه که آمازون بعد از سرمایه گذاری ۱۳ میلیاردی در فروشگاه زنجیره‌ای وول فودز ایندفه یه پول با سایز کوچیک رو به حساب استارتاپ ترکر (Trackr) واریز کرده!

keys with TrackR bravo attached

اینکه چی شد یه دفه جف بزوس از عدد میلیاردی اومد پایین و در حد ۵۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری کرده، باعث میشه اما و اگرهای زیادی رو به ذهن متبادر بشه. آمازون با این سرمایه گذاری بعنوان Lead Investor استارتاپ ترکر معرفی شد. نکته قابل تامل این هست که آمازون وقتی وارد این معامله شد که استارتاپ ترکر یک محصول جانبی و مکمل رو برای داخل خانه تعریف کرده. ترکر اطلس عنوان این محصوله که جذابیت متفاوتی در بازار به دنبال داشته.

iPhone with floor plan and TrackR atlas push notification that item has left room

ترکر یک مزیت ویژه نسبت به رقبای خودش در زمینه رابط کاربری اینترنت اشیا داره. اینکه فقط از طریق موبایل قابل استفاده نیست، بلکه با کمک آمازون اکو هم میتوان اشیاء گم شده رو پیدا کرد. ترکر با آمازون اکو امکان تبادل دیتا داره و کاربر میتونه با حرف زدن اشیاء گم شده رو صدا بزنه و اونها رو پیدا کنه. اینجاست که یکی از سوالات احتمالی ذهنی ما پاسخ داده میشه.

در ادامه بخوانید:  قرار سوم از رویداد کافه آیوتی

جف بزوس حس کرده که ترکر میتونه در ادامه زنجیره ارزش آمازون اکو بازی کنه و مهمتر از جذابیتهای مالی، آمازون بدنبال فروش محصولات دیگر خودش با مدل باندل شده نیز هست. این استراتژی توسط سایر غولهای دیجیتال نیز هدف گذاری شده؛ اونها دنبال جای پایی میگردن که در نقش تجمیع‌کننده (Aggregator) بازی کنن و سایر عوامل رو در زمین بازی خود راهبری کنن.

جزئیات بیشتر معرفی ترکر اطلس رو در این ویدئو دنبال کنید!

منبع: نیویورک تایمز، TrackR

Mahdi

یه آغازگر که ایندفه تا آخر خط وایسیده

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterLinkedIn

پاسخ دهید